وب نوشته های امیرحسین مجیری

کلمات کلیدی
پیوندها

کودکان چگونه زبان می آموزند؟

شنبه, ۲ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸ ق.ظ
سلام.

سه شنبه ی هفته ی پیش در دانشگاه، ارائه ای داشتم با عنوان «فراگیری زبان اول». در این ارائه به بررسی روند یادگیری زبان در کودکان از ابتدای تولد تا وقتی به خوبی بتوانند صحبت کنند، پرداختم.

دانلود فایل پاورپوینت ارائه ی «فراگیری زبان اول» از 4shared با حجم 153 کیلوبایت [همین فایل در گوگل داک]

  • امیرحسین مجیری

زبان شناسی

نظرات (۶)

پاور پوینت ها بسیار خوب بودن .مطالب جالب بودن .مرسی
پاسخ:
لطف کردید
  • انسیه ذوقی فرد
  • کار جالبیه پاورپوینت ها رو بذاریم تو وبلاگ شاید منم همین کارو کردم اگه حسش بود!
    راستی بابت قبولی ارشد تبریک میگم
    یه چیز دیگه: اینجا ازون حالت همیشگیش دراومده
    پاسخ:
    ممنون که تذکر دادید. ایشالا به زودی سعی می کنم به روال همیشگی برگردونم وبلاگو.
    سلام آقای مجیری. دفتر یادداشت هام رو ورق می زدم، دیدم یه جا یه صفحه نوشته ام که خوبه و شک کردم که اینا رو من نوشتم یا از وبلاگی جایی یادداشت کرده ام. از طرفی راجع به علاقه من به کوه و طبیعت بود و شک کردم که از جایی نوشته باشم! آخرش نفهمیدم!! بعد تصمیم گرفتم از این به بعد مطالعه کنم و بنویسم. البته منظورم از نوشتن یه چیزی در حد خاطرات و افکار روزانه است! بهترین نتیجه اش اینه که در طول روز یه کم فکر می‌کنم... البته من کسی ام که نفر آخر کلاس در انشا نوشتن بودم. سوم راهنمایی معدلم 19 و نود شد، به خاطر نمره 14 انشاء که اونم کنار نمرات 20 دلشون نیومد و در کارنامه18 وارد کردند.
    پاسخ:
    همین نوشتن خاطرات خیلی عالیه از لحاظ روان شدن نوشتن. و نوشتن افکار روزانه خیلی عالیه از لحاظ عمیق شدن نوشتن. حتمن این کار رو بکنید. مهم نیست که خوب می نویسید یا بد مهم اینه که بنویسید
    درباره : هرچه در این وبلاگ می بینید دروغ است. حتا همین جمله ی اخیر هم دروغ است. نویسنده ی این وبلاگ یک انسان بیهوده گو است که اگر ترس از «ترسو قلمداد شدن» نبود، حتمن همه ی نوشته های این وبلاگ را حذف می کرد. لطفن این وبلاگ را نخوانید و با این کار، نویسنده ی آن را خوشحال کنید.

    آقای مجیری! ...!!! چرا اینقدر آدم های دور و بر ما عجیبند؟! شاید برای نویسنده بودن یه وقتا باید از این حرف ها زد!! شایدم عجیب بودن یه جور متفاوت بودنه و حس خوبی به آدم میده!
    پاسخ:
    مسلمن عجیب بودن و متفاوت بودن حس جالبی به آدم می ده. اما من مطمئن نیستم این «درباره» لزومن به خاطر متفاوت بودن و «عجیب بودن» نوشته شده باشه. به هر حال هر نوشته ی «متناقض نما»یی رو که نمی شه به راحتی به خاطر «عجیب بودن نویسنده اش» دونست. اون حس های متناقض نمای «درباره» واقعن سراغ آدم میاد بعضی وقت ها. باور کنید.
    سلام. آخه یه چیز مشترک در جمع شما می بینم. بعضی وقتا در یک فازهای عجیبی می‌رید. برای من جالبه.
    پاسخ:
    گفتم. عجیب برای کسیه که از بیرون نگاه می کنه.
    salam ba ehtram davatid
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی