وب نوشته های امیرحسین مجیری

کلمات کلیدی
پیوندها

صحن قدس

شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۱، ۰۹:۵۹ ب.ظ
توی صحن قدس، زیر گریه های آسمان

ما چه می خواهیم از کل جهان؟

گوشه ی گنبد، نگاه ما و... آه

کاشکی اشکی ببارد چشم مان

---

این تفسیر نیست! فقط توضیحی است برای کسانی که با محیط حرم امام رضا (ع) آشنا نیستند: 

از باب الجواد یا باب الرضا که وارد حرم شوی، یکی از بهترین راه های رفتن به سمت ضریح، صحن قدس و بعد مسجد گوهرشاد است. وارد صحن قدس که شوی، گوشه ی سمت راست، چند تا درگاه پیدا می شود که معمولن درهایشان بسته است. می توانی بنشینی آن جا، که معمولن خلوت هم هست (یا اگر کسی باشد، جوانانی هستند که بحث می کنند یا روضه می خوانند یا مداحی می کنند و گریه). آن جا گوشه ای از گنبد پیداست.

این شبه شعر، صبح یک روز بارانی بعد از نماز صبح در حرم به ذهنم رسید.

  • امیرحسین مجیری

نظرات (۶)

کاشکی اشکی ببارد چشم مان ...
پاسخ:
کاشکی
اگه هنوزم اونجایین شدیدا التماس دعا
پاسخ:
نیستم. اما وقتی بودم دعاتون کردم.
از توی صحن قدس پیدا نیست ها؟ یا قد شوما خیلی بلنده، یا قد ما خیلی کوتاه.
به هر حال مسیر باب‌الجواد، صحن جامع، صحن قدس، دالان ورودی سمت راست مسجد گوهرشاد->سلام
رو هستم. مخصوصاً با اون پرچم سبز آستان که تو باد تکون می‌خوره.
به هر حال التماس دعا.
پاسخ:
محتاجم به دعا
دعای کمیل های تابستون که تو صحن قدس برگزار می شد رو خیلی دوس دارم.
پاسخ:
:) دعاها رو من توی گوهرشاد دوست دارم.
فضای مسجد گوهرشاد رو به خاطر سادگی و آرامشی که داره خیلی دوس دارم، معمولن وقتی تنها برم حرم واسه دعا و خلوت میرم اونجا
شعر خوبی بود امیر جان
پاسخ:
ممنون.
سلام. الان آرزوم بود حرم امام امام رضا باشم. با این پست شما دلمون باز شد.
پاسخ:
خدا رو شکر که دلتون باز شد. سودی داشته این نوشته.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی