وب نوشته های امیرحسین مجیری

کلمات کلیدی
پیوندها

آه ای خدا...دوباره به ما... فرصتی دگر؟

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۲۳ ب.ظ
دوستم پیامک زده است:

«پیشاپیش فرارسیدن ماه زولبیا و بامیه، بی خوابی شبانه، گرسنگی روزانه، روزشماری ماهانه، پرخوری سحرانه، افطاری شاهانه و توقع آمرزش سالانه مبارک.»

راست می گوید بنده ی خدا. صاف زده است وسط خال. ماه منت گذاشتن و توقع های ما از پروردگار شروع شد! یک آیه می خوانیم و یک ختم قرآن پایمان می نویسند، یک نماز می خوانیم و چند برابرش حساب می کنند، می خوابیم ثواب می نویسند، برای رسیدن وقت افطار و حمله به غذا انتظار می کشیم، ثواب می نویسند، سکوت می کنیم، حرف می زنیم، راه می رویم، نفس می کشیم، ثواب می نویسند. wow!! ما چقدر نیکوکاریم. خدایا با این همه ثواب، در اعلی علیین ایم دیگر؟! من این همه سختی می کشم و عبادت می کنم (بمیرم برای سختی کشیدنت! آن هم از عبادت!) تو هم همه ی گناهانم را ببخش! دروغ گفتن هایم را، تهمت زدن هایم را، غیبت کردن هایم را، آزار دادن هایم را، حق الناس هایم را، حق الله هایم را، وقت تلف کردن هایم را، گناهان مگویم را، همه را ببخش!

راستی که این انسان خیلی پرتوقع و حق نشناس است.


[دوست دیگری پیامک زده است: «کوله بارت بربند/ شاید این چند سحر فرصت آخر باشد/ که به مقصد برسیم/ ای سبکبال در این راه شگرف/ در دعای سحر و افطارت/ در مناجات خدایی شدنت/ هرگز از یاد نبر/ من جامانده بسی محتاجم.»]

  • امیرحسین مجیری

نظرات (۵)

***پروردگارا ،خانه کوچکی است جان من برای پذیرایی از تو،آن را وسعت بخش زیرا هیچ

چیز دلنوازتر از عشق تو،و هیچ دلبستگی سودمندتر از دوست داشتن حقیقت تو نیست.***
خدا عادت کرده که ما بنده های پرروش!!!
پاسخ:
ما بد عادت شده ایم از این همه لطف خداوند.
باید قبول کنیم که بنده های پرتوقعی هستیم!اما خدا مهربون تر از این حرف ها هستش!کاش همه ی مردم قدر این ماه را بدانند
پاسخ:
کاش.
  • ابوالفضل ناظمی
  • دقت کردی اولین چیزی که با شنیدن اسم رمضان به ذهن خیلی از ماها از جمله خود من می خورد گرسنگی است و محاسبه فاصله اذان صبح تا افطار؟!!!
    پاسخ:
    راست می گویید! مخصوصا امسال که این قدر مدت روزه داری طولانی شده است!
    از صفات بد آدمی همین کبر و غروریه که تا ی کار خوب می کنه فکر میکنه دنیا را فتح کرده و همین صفت رذیله باعث می شه ارزش اون کار دود بشه و بره هوا..
    خیلی بده نه؟؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی