وب نوشته های امیرحسین مجیری

کلمات کلیدی
پیوندها

1000 تومانی

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۱۸ ب.ظ
راننده ی تاکسی روبروی خانه ای که گفته بودند، ترمز کرد. مردی از در عقب سوار شد و گفت: «تاکسی تلفنی؟» راننده سر تکان داد و بعد از این که تاکسی متر را -جوری که مرد ببیند- صفر کرد، پرسید: «کجا تشریف می برید؟» مرد گفت: «مستقیم بروید تا بگویم.»

یک خیابان بالاتر مرد گفت: «بی زحمت دور بزنید.» راننده آرام دور زد و در جهت عکس مسیر قبلی حرکت کرد. کمی بعد، مرد دوباره گفت: «دور بزنید.» راننده با تردید در آینه به مرد نگاه کرد. و دوباره دور زد. در جهت عکس مسیر قبلی. وقتی به همان دور برگردان اول رسیدند، راننده گفت: «این جا که همان جای قبلی است. پیاده نمی شوید؟» مرد با تحکم گفت: «نه!» و وقتی با نگاه کمی خشمگین راننده روبرو شد، ادامه داد: «می خواهم از پولم کامل استفاده کنم.» اما راننده هنوز - این بار با آمیزه ای از خشم و تعجب- به مرد نگاه می کرد. مرد از راننده خواست دوباره دور بزند. و بعد برای او توضیح داد:« ببینید آقا! ورودی تاکسی شما 400 تومان است. و به ازای هر کیلومتر 50 تومان. حداقل کرایه ی شما هم 1000 تومان است. اما تاکسی متر شما هنوز به 10 هم نرسیده است.»

راننده دو بار دیگر هم با عصبانیت و به سرعت دور زد. وقتی دید تاکسی متر هنوز به 12 نرسیده، عصبانی گوشه ای ایستاد. یقه ی مرد را گرفت و در حالی که رکیک ترین فحش هایی را که بلد بود می داد، او را به بیرون پرت کرد. بعد گاز ماشین را گرفت و دور شد.

مرد لباسش را مرتب کرد. با لبخند به 1000 تومانی اش نگاه کرد و از دفترچه تلفنش تاکسی تلفنی دیگری را انتخاب کرد.

--- اصفهان، 4 اردی بهشت 1388---

  • امیرحسین مجیری

نظرات (۵)

دقیقا چی شد؟؟؟
خدایا....اصفهانی بودن تا چه خد آخر؟
این فرد کی بود؟؟؟
پاسخ:
حالا یکی! چه فرقی می کنه؟
  • ابوالفضل ناظمی
  • ماااااااا!!!!!!!!!!!!
    وقتی قرص های توهم زا همین طور مثل نقل و نبات توی بازار ریخته باشه دیگه چه انتظاری داری؟!!!
    پاسخ:
    به هر حال پیش میاد! اصفهانی ها که این جوری نیستند! تازه اگر هم این جوری باشند حق دارند!
    یعنی چی؟ چیکار کنیم؟ بخندیم؟ گریه کنیم؟
    پاسخ:
    هر لطفی که بکنید ممنون می شوم!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی